Sunday, March 1, 2015

Jalan-jalan di Spotlight.

Anda semua dah pergi intai-intai fabrik di Spotlight Ampang Point?. Kedai kain ataupun lebih tepat lagi menjual barangan D.I.Y daripada Australia. Harga boleh tahan, sebab biasanya kedai fabrik di Malaysia menjual fabrik American Cotton per yard, tetapi di Spotlight adalah dijual dalam meter. Lebar masih sama iaitu 115 cm ataupun 45 inci. Bermakna anda dapat tambahan dalam 10cm kerana per yard adalah 90 sm manakala meter adalah 100 sm. Menarik bukan?

Jom shopping jap di Spotlight

Well, inilah hasil belian di Spotlight. Bagi fabrik yang sudah ada jenama seperti hello kitty dan juga Cat in the Hat @ watak-watak didalam filem harganya adalah agak mahal sedikit. Seingat  saya Cat in the Hat harganya RM86 per meter. So hanya mampu beli dalam kuantiti yang sedikit sahaja. Khas untuk projek unborn baby masa tu.

Bagi fabrik gambar monyet tu pula purposely beli untuk adik & abang untuk dibuat sarung bantal. Mesti beli dalam corak yang sama, cuma kaler jer lain-lain untuk mengelakkan PERANG SAUDARA.!
Fabrik ini agak murah sebab old stock & juga tiada watak yang famous.

Hello Kitty pula adalah kain flannel. Saya beli untuk bedung baby nanti. Tak kisahlah walaupun dia boy janji emaknya minat.

Jika anda bernasib baik, ada American Cotton yang ditawarkan kurang daripada RM10.00. Tapi corak kena pandai pilih. Sudah pasti bukan watak daripada filem kartun kerana biasanya orang dah sambar dulu. 

Owl tu pula trend masa kini. Burung hantu dah jadi daripada watak yang menakutkan kepada kiut pula..macam Twilight watak hantu vampire hensem.



Karikatur kucing yang mengujakan dalam pelbagai 'pose manja'.






Masih belum selesai dengan kucing, Ini pula gambar kucing jenis-jenis kucing yang terdapat di muka bumi ini


Fabrik merah untuk projek langsir, manakala pola dot hijau untuk projek sarung kerusi terbaru.
Ada banyak lagi fabrik yang tak sempat saya snap untuk dipaparkan. Jika anda berminat dengan jewellry making, kids craft & birthday costume pun ada banyak juga.

Jom ..check website spotllight :
www.spotlight.com.my

26 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Salam sis... Spotlight ni dlm bangunan ampang point ke? Tingkat bape ye.... Tq

    ReplyDelete
  3. Salam sis... Spotlight ni dlm bangunan ampang point ke? Tingkat bape ye.... Tq

    ReplyDelete

Thanks for your visit and comments.