Tuesday, February 24, 2015

Quilt Teddy Bear

Agak lama juga saya tak buat quilt, dah bertahun rasanya. Ingatkan dulu quilt baby menjadi saya punya major, lama-lama yang menjadi major adalah sarung kerusi dan juga cadar.

Tapi kalau ada tempahan yang simple insya-allah saya terima. Macam projek kali ini lebih kepada newborn baby. Corak dan warna terpulang pada saya. Cuma ibunya tidak mahu menjurus kepada mana-mana warna spesifik, seperti biru untuk lelaki dan merah jambu untuk perempuan. Walaupun telah discan, babynya lelaki. Saya juga tidak pernah spesifik untuk warna. Dulu pernah saya beli hijau, kuning dan oren untuk baju. Warna merah jambu pun pernah saya pakaikan untuk anak lelaki, hasilnya  bila bawa berjalan orang ingat baby girl.
Tambahan pula rambutnya lebat.

Quilt ini sederhana besar,  80 sm lebar dan juga 60 sm panjang. Saya suka buat dalam saiz ini sebab dipasaran bagi saya agak kecil. Biasanya bila baby dah besar sikit dalam 4 bulan, baby akan tergolek-golek, jadi quilt yang agak lebar diharap dapat mengalas kelasakan baby tu.

Bantal peluk mini tu pulak fungsinya dapat buat penyendal baby tu daripada tergolek.

Keseluruhan quilt  baby '80 sm x 60 sm

Closed-up Quilt


Pandangan quilt daripada belakang. Saiz quilt bila dillipat 4, mudah untuk dibawa ke mana-mana


No comments:

Post a Comment

Thanks for your visit and comments.